לאחר ההפסד: אושר החוק לפירוק לשכת עורכי הדין

    אבי יעקב 1 Comment on לאחר ההפסד: אושר החוק לפירוק לשכת עורכי הדין

    בישיבת הממשלה אושרה היום הצעת חוק לפיה תבוטל השתתפותם של נציגי הלשכה בוועדה לבחירת שופטים. ההצעה תעלה להצבעה טרומית כבר ביום רביעי. 

    Newly elected head of the Israeli Bar Association Amit Bachar seen with members of the Election Committee of the Bar Association during a press conference and the reading of the election results for the Israeli Bar Association in Tel Aviv, June 21, 2023. Photo by Miriam Alster/Flash90 *** Local Caption *** לשכת עורכי הדין עורכי עמית בכר דין תוצאות ניצחון ראש צילום: Miriam Alster/Flash90
    10:52
    02.05.24
    איתי גדסי ויענקלה פרידמן No Comments on ח"כ בן ברק מאשים: הטבח בדרום – בגלל הרפורמה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בוועדת השרים לענייני חקיקה אושרה היום הצעת החוק של ח"כ חנוך מילביצקי (הליכוד) לפירוק לשכת עורכי הדין. ההצעה תעלה להצבעה בקריאה טרומית במליאת הכנסת כבר ביום רביעי הקרוב, בתמיכת הממשלה, אך המשך החקיקה יעוכב עד ששר המשפטים יריב לוין יחליט כיצד ליישם את המשך השינוי בבחירת שופטים.

    הצעת החוק מבקשת לבטל את השתתפות נציגי לשכת עורכי הדין בוועדה לבחירת שופטים וכן להקים "מועצת עורכי דין" שתעסוק רק בהיבטים מקצועיים ואתיים של חבריה. לפי ההצעה, שר המשפטים ימנה לתפקיד יו"ר המועצה אדם הכשיר לכהונה בבית משפט מחוזי. השרים אישרו את ההצעה אחרי שעו"ד עמית בכר הביס את יריבו אפי נוה, ונבחר ברוב קולות לראשות לשכת עורכי הדין בבחירות שנערכו בשבוע שעבר.

    בדברי ההסבר להצעה נאמר כי "אין כל תכלית למעורבותו של איגוד מקצועי בהליך הבחירה של שופטים". עוד נכתב כי "לשכת עורכי הדין היא איגוד מקצועי, שמבנהו משקף שאיפה לקדם את עניינם של עורכי הדין. השפיטה והדיינות בישראל נועדו לשרת את כלל אזרחי ישראל, ואין כל תכלית למעורבותו של איגוד מקצועי בהליך הבחירה של שופטים. משכך כוללת ההצעה תיקונים עקיפים לחוקים הרלוונטיים, בהם מוצע לבטל את נציגות לשכת עורכי הדין בוועדות השונות".

    לאחר אישור ההצעה בוועדת השרים, כתב יוזם החוק ח"כ מיליביצקי כי "זהו צעד חשוב בדרך לשחרור עשרות אלפי עורכי דין מתלות בגילדה ארכאית, עסקנית ולא רלוונטית לחיים המקצועיים של רובם".

    על שולחן מליאת הכנסת מונחת כבר עתה, מאז מרץ, הצעת החוק אחרת – תיקון לחוק יסוד: השפיטה לשינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים, לקריאה שנייה ושלישית. בשל המחאה בישראל ובחו"ל, ראש הממשלה בנימין נתניהו הבהיר כי בינתיים ההצעה לא תעבור. עם זאת, ההערכה היא שלוין ינסה לחוקק חלק ממנה.

    על פי דברים שלוין אמר בעבר, תבוטל השתתפות לשכת עורכי הדין בוועדה לבחירת שופטים ובמקומה הוא יבחר שני נציגי ציבור, למשל בכירים בפקולטות למשפטים. כך יהיה ברור שהנציגים הללו שייבחרו על ידו יהיו "נאמנים" לבוחרם.

    מארגון "מאבק הגלימות" נמסר: "לצערנו הממשלה לא לומדת כלום. בתגובה לאחוז ההצבעה הגבוה בהיסטוריה בבחירות ללשכת עורכי הדין, הם רוצים לפרק אותה. אם המועמד הממשלתי לא היה מובס אלא מנצח – היו מעבירים חוק לחיזוק הלשכה. לא ניתן לחוק המושחת הזה לעבור"



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      מתי עוה"ד ישתחררו מהחובה השרירותית לשלם דמי חבר ???